Friday, August 26, 2011

WORDLESS


gua baca belog minah ni, heboh dengan hidup baru dia. takpalah, pedehal. kalau gua first time buat itu ini pun nak heboh jugak.


dia heboh dengan kamera dia yang orang pinjam so terpaksa pakai kamera handphone je nak tangkap gambar. takpalah, pedehal, gua ke sana ke sini dah jauh melangkah tapi tak boleh nak tangkap gambar posing sana sini buat kenangan kasi tunjuk anak cucu pasal handphone pun samsung yang RM78 tu, tu pun orang bagi. kamera takda duit nak beli.


dia heboh dengan kawan2 dia yang kononnya kebabom tu. gua meluat sebenarnya. meluat dengan orang yang panggil kawan dia 'b', 'mok', 'nek', 'tok' dan kejadah yang seumpama dengannya. bukan jealous, tapi MELUAT. gua pun takda kawan yang nak diletak gambarnya dekat belog ni bersama description 'she/he is my besties to the end'. hagham ai, bila bergaduh tang tu jugak kau nak heboh 'kenapa buat aku camni', hell is waiting for you, lady.
gua bukan takda kawan, ada. ameer, apis, miya. tu jelah yang gua cari kalau balik seremban. yang lain ada, tapi cuma kenalan.


dia heboh dengan semuaaaa yang ada dengan diri dia. kononnya hidup dia happy 24/7. takpalah, pedehal. gua kalau happy pun simpan dalam hati sudah, sedih pun simpan dalam hati sudah. kalau hidup dia memang perfect, tahniah. tapi kalau dia cuma nak berpura-pura hidupnya perfect, hentikan lah. sia-sia. satu hari nanti kau penat jugak.


inilah gua. baca, kutuk. mungkin tak puas hati, mungkin cemburu.

tapi gua tak pernah berlagak seolah gua ni sempurna, hidup tanpa masalah. poket sentiasa tebal, tak perlu fikir esok macam mana nak makan.


cukup ada angah di sisi, susah senang kita sama-sama. berlapar, berhujan, berpanas kita sama-sama. ada duit kita jalan-jalan, takda duit duduk diam-diam. itu pun ada orang dengki kan?


ada sorang ayah kawan gua, dia cuba mempertikaikan kepercayaan gua dekat angah yang kononnya terlalu tinggi padahal baru bercinta. pakcik, gua kenal siapa yang gua ikut. memang belum kahwin, tapi hati budi dah cukup kenal luar dalam. siap dia cakap 'pakcik gerenti kalau kau excident muka dah takda sebelah, dia dah cepat2 angkat kaki'. aii pantang betul orang tua konon tahu macam ni. malas nak cakap banyak, tapi kalau gua dengan angah ada jodoh, Insyallah, gua nak jemput dia, gua prepare awal2 table untuk dia kasi depan pelamin punya.


haih, hidup.