Friday, September 23, 2011

MAIN KAWEN KAWEN

lama tak update belog, rumah takda internet, ada internet pun takda lappy sendiri. apa-apa pun, gua sihat dan makin kurus. saja bagitahu walaupun takda orang nak ambik tahu.


main kawen-kawen kononnya permainan biasa untuk budak-budak. main renjis sana renjis sini, potong daun jiran sebelah buat daun sirih. tapi gua tak pernah pun main game ni. biasa kecik-kecik dulu main ps je, heh.


untuk dijadikan relevan dengan tajuk entri, last event gua pergi, majlis nikah dan kenduri kahwin pakteh yang bertempat dekat Melaka Perdana Resort. apa pun, gua nak ucapkan tahniah kepada pakteh walaupun ucapan dedikasi ni agak lambat sikit.


selamat pengantin baru, alhamdulillah sampai jugak jodoh pakteh lepas berpuluh tahun menjadi bujang. semoga berkekalan hingga akhir hayat dan dikurniakan anak yang ramai, insyallah. dan kepada auntie Ida, selamat datang dalam keluarga Hj. Mahmud yang agak meriah dengan budak-budak kecik yang bersepah-sepah ni. yang juga memberi makna, next year kena sedia duit raya lebih banyak, hihi.



ya untuk pengetahuan, gua dah ada baby. hihi. comel dan gemuk serta gempal kan? btw, pengantin nampak sangat hensem, huh. akhirnya adik beradik pakteh yang juga terdiri daripada 6 orang lelaki trmasuk dia dapat berkumpul dalam satu majlis. pendek kata, semua ahli keluarga dapat berkumpul masa ni, sangat mengharukan. ceh, gua pulak over. tapi tak semua, sebab ada orang tu lebih pentingkan kawan daripada keluarga, booo~


sekarang pakteh dan auntie Ida pergi honeymoon dekat kepulauan Maldiv (tah camno eja) maka gua dengan opah tinggal berdua dekat rumah. kitorang tidur depan tv, opah kata takut perompak masuk rumah tak perasan. heh, ape la opah ni. dia taktau ke gua ada kuasa superman.


gambar atas ni gua suka, sebab cam romantik seh. lagipun dengan deretan superbike tu macam gempak je. heh, dorang tu geng bikers pakteh.


nothing much to say, tapi gua selitkan video yang sangat meruntun jiwa. this boy really touched my soul. tak perlu nak faham lirik dia pun cukup untuk buat kita menangis. maka dengan itu, hargailah orang tua kita sementara meeka masih hidup. I LOVE YOU MOM hihi.


No comments: