Tuesday, May 22, 2012

Kita Ada Tuhan Untuk Terima Kita.

manusia ini pelik.
manusia ini bongkak.


sibuk dengan politikus2 kotor yang korupsi menelan duit rakyat. punah. benci aku tengok. kesian pada mereka yang masih menjilat bontot orang2 tersebut.
sadarlah.


sibuk dengan parti sana sini.
mabuk, perempuan, ganja.
aduh, tipikal.


sibuk dengan muzik.
muzik genre yang kaum kau saja dengar, berapa kerat saja kau bikin untung dengan itu.
perjuangkan muzik kau sampai dibiarkan keluarga dan kawan2.
macam orang tabligh.
malu la sikit, tabligh pun dapat pahala tau.


sibuk dengan hotstuff, baju fesyen terkini.
selalu kena update dengan fesyen terbaru.
tak mahu orang bilang kita ni old fashioned.
masuk kubur, bajunya semua sama kakak, abang.


sibuk dengan boyfriend girlfriend.
cinta mati, mati kalau dipisahkan.
apa ajal itu terletak pada cinta sampah kau itu?
cuba kau bilang kau perlu 500k dalam masa 1 hari,
apa mereka berusaha dapatkan atau bilang;
'aku cinta kau tapi aku tak dapat tolong kau, maaf'


sibuk dengan perkara duniawi kau.
tapi bilamana Allah swt memutuskan bahawasanya ajal kau telah tiba,
apa kau masih mahu bilang;
"nanti lah, aku sibuk dengan duniawi ni"


aku bercakap bukan sebagai si sombongbongkak yang baru ilmu agamanya setinggi pokok durian, tapi bercakap sebagai manusia.
manusia yang sombong dan pelik seperti kalian.
mengingatkan diri sendiri, serta kalian.


kerana ajal itu tidak dapat ditangguh walau sesaat pun.

No comments: