Saturday, August 14, 2010

makan MAKAN makan

ramadhan, si bulan mulia dah tiba.
aku puasa tak?
first day je sudah melantak di siang hari.


boleh kan makan? apa pulak tak boleh?
aku belajar Pendidikan Agama Islam tingkatan 4,
kalau kita mengalami pendarahan di bahagian sulit tak payah puasa.


nyumnyumnyum, sedapnya makan masa orang lain puasa.
jahatnya aku. tapi bila sampai masa aku nak puasa, urgghhhh liatnya nak bangun sahur.


dua tiga hari ni, emosi aku tak berapa stabil sangat,
masalah sana sini,
tekanan sana sini,
tambah lagi dengan trial yang semakin hampir.
macam lahabau aku baca buku.


aku nak cerita, dalam 2 3 hari lepas jugak,
ada sorang kawan lama SMS aku.
agak terkejut jugak.
aku fikir dalam 15minit untuk balas SMS dia.


mesti kaorang fikir kan,
''apasal sampai camtu sekali. kawan lama je pun''

tapi ni lain sikit,
aku dah alami macam-macam dengan dia.
maaaannnnnnisssssss yang sangat banyak,
dan paaaahhhhhhiiiiittttt yang sangat banyak.


aku ambik keputusan untuk lupakan,
jauhkan dia dan kawan-kawan (oopss, ex kawan-kawan) yang lain.
tuptup dia SMS aku.
apa-apa pun, dalam kebencian, dalam kesakitan, aku rasa rindu dengan dia.
aku pun SMS jelah.
tapi aku nampak kitorang dah tak ada keserasian macam dulu.
masing-masing buat mesra kononnya.
tak sampai 10 message, aku kata nak tidur.






sebelum aku tidur aku fikir,
''aku rindu perut dia..''

No comments: