Saturday, September 4, 2010

Longtaimnosi Bebeh

rindunya aku dekat space ni,
dah lama tak jenguk sejak trial haritu.


sepanjang aku tak update blog aku,
banyak gila benda yang jadi.
but the pass is pass (betol ke?)


semalam aku shopping dekat area sini,
pergi Times Square pastu Jalan TAR.
nak pitam weh, tapi tahan sebab nafsu shopping mengatasinya.


lepas tu aku balik rumah opah aku,
tolong dia buat kuih raya.
kesian opah aku, dah tua kerepot,
lutut dah sakit-sakit,
tapi tak ada pun cucu dia yang nak tolong dai buat persiapan raya,
padahal cucu berderet,
harapkan aku, kakak aku dengan cousin tersayang, alia.


dulu kecik-kecik, cucu-cucu dia selalu tidur rumah dia,
tolong dia buat itu ini,
sekarang, nak tengok muka pun susah.
ada pulak cucu dia yang setahun 10 minit je boleh jumpa.


sedarlah weh, opah tu dah tua.
apa susah sangat ke kaorang nak balik rumah opah,
tolong apa yang patut?
bila nak mintak tolong, baru la dapat tengok muka kaorang kat rumah opah.


aku sayang opah aku.
aku harap dia ada masa aku kahwin, 7 tahun akan datang insyallah.
menggatal pulak aku.


opah, jangan bagi duit raya dekat cucu opah yang tak balik sini.
bagi dekat shera je.
:'(

1 comment:

A N G A H said...

shopaholic is the best word ti gurl,but a dsaster to guy..
opah bg duit kat angah jela,,,