Sunday, September 19, 2010

Baca Jelah

hari ni hari ahad,
esok hari isnin,
hari ni cuti,
esok sekolah.

whatt? sekolah?
ya, aku budak sekolah lagi.
umur baru nambelas sembilan bulan tahun (??)
tapi aku suka tipu umur aku,
nak lagi bila orang lain dengan senang hatinya panggil aku 'akak'.

pernah sekali pergi shopping dekat nilai dengan mak aku,
ada orang bangla tudung tu tersengih songah dekat aku,
ajak beli tudung dia,
kakak aku pulak berkenan dengan tudung kedai dia,
sementara kakak aku carik tudung dia,
kami berborak sepatah sepuluh kata..

bangla: haiyoo ini kakak comel (dia kata aku comel kau!) berapa umur?
aku    : 23 tahun dah, hehehe (gelak macam celaka sikit)
bangla: ohh, kerja apa ini?
aku    : kerja biasa-biasa je, engineer.. (sambil mendabik dada)
bangla: masyallaahh, belajar lagi tinggi dapat kerja lagi bagus laaa..
aku    : hehehehe, pergi dulu lahh, baibai..
bangla: tunggu sikijap, ada kad ni.
aku    : oh, terima kasih.

dia siap bagi kad dekat aku tuu!
kad bisnes dia,
cuba kalau aku kata umur aku setahun jagung,
kompem dia pandang aku ikut lubang jubur je.


muka aku ni matang ke?
ke nampak macam orang tua?
adakah aku mengalami proses penuaan yang awal?


fikir-fikirkanlah.

baideway, kakak aku yang terbenci dah kembali ke rahmatullah,
ok kidding. dia dah balik kajang,
bosan dan gembira lah dia balik,
bosan sebab takde tempat nak borak,
gembira sebab lapang sikit katil aku.


esok pulak sekolah,
bangun pagi,
masuk bilik air, tenung air 10 minit baru mandi,
solat, siap-siap,
panaskan enjin motor,
dan rempit ke sekolah!

ya, aku ke sekolah menunggang motorsikal NCE2386,
macam batman naik motorlah katakan,
menggerbang terbang baju dan tudung sekolah aku,
















MALASNYA NAK PERGI SEKOLAHH!!!

5 comments:

elmo blurb said...

senget kaw !

firdaus khalid.com said...

yg g chat ngn bangla tu pesal..
aduyai..huk3..

fairestmaiden said...

HAHA, nak rasa di minati :)

Sang SyaffeQ said...

gunalah kelebihan keTUAan anda itu dgn sebaik mungkin~~

fairestmaiden said...

macamne nak gunakan dengan sebaiknya??