Monday, December 20, 2010

Belog-ku

gua tengok belog orang lain meriah,
lampu lip-lap-lip-lop,
dengan gadget yang kononnya boleh menunjukkan mereka celik IT,
dem, gua memang buta IT.
tapi tak bermakna gua tak ada sense of art,
gua lebih menjurus kepada quote 'keep it simple but nice to see'
dem again, betol ke omputih gua tu?

gua kalau nak design belog gua,
gua mintak tolong sister gua,
belog dia memang superb lah,
nice and simple to see,
boleh check out dekat sini,
tapi gua lagi suka background yang sebelum ni,
lagi lagi superb.
belog dia dah bersepah follower,
sampai dia boleh buat duit dengan belog sememeh dia tu.

belog gua jugak setakat ni clean,
gua takpernah kutuk, mengeji mahupun menghina makhluk sejenis gua,
kalau ada yang gua kutuk pun,
sah-sah la dorang tak sejenis dengan gua.
gua mem-blog untuk rakam setiap journey hidup gua,
biar 10-20 tahun akan datang,
gua baca, gua tersenyum.
belog gua bukan tempat untuk bergaduh sana sini,
PUBLSITI MURAHAN.

gua punya follower pun tak ramai,
alahh gua tengok belog kebanyakan member gua,
memang lah ramai follower,
yang mem-follow tu dipaksa follow.
kalau lu orang perasan pun,
dari masa ke semasa gua ubah cara penulisan gua,
untuk keselesaan gua jugak.

okeh, esok gua start kerja,
gua kerja sampai closing iaitu pukul 1030PM,
dem again and to the end,
first kerja dah kena kerah kudrat sampai lebam,
bapak gua pesan masa solat tadi,
'kamu kerja jangan tak solat, nanti tak berkat gaji kamu tu'
hoho, gua berazam nak solat penuh masa kerja nanti,
INSYALLAH.

peace yo.

1 comment:

adtieyni adam said...

gue setuju sesgt la ape yg kmu smpi kn.. =)