Sunday, December 19, 2010

Minded Kita *inspired by ANGAH

gua orang melayu, tipikal melayu,
berambut hitam *ada sikit uban,
berkulit sawo matang *ada sikit kurap,
pendek tak pendek sangat,
tinggi tak tinggi langsung.

gua nak story pasal minded orang kita,
yang tak bagus dipraktikkan,
gua memang baru bernafas bak kata orang tua,
tapi gua tengok apa gua nampak,
gua tulis apa gua fikir,
teruskan membaca.

bila kita belajar, kita berjaya,
kita kata semua tu usaha kita,
bila kita tersungkur,
kita kata semua takdir illahi.

bila kita bercinta sampai kahwin,
dapat pulak laki/bini perfect,
kita kata kita memang pandai pilih pasangan,
bila kita bercinta tak sampai kahwin,
kita kata tak ada jodoh.

bila kita naik motor tak pernah accident,
kita kata kita memang hebat bawak motor,
bila kita bawak motor tiba-tiba accident,
kita kata semua salah pasir atas jalan.

kenapa tak pernah tudingkan jari ke diri sendiri?
kenapa tak pernah kata salah kita semuanya?
orang kita memang macam tu.
tak ada yang lagi perfect selain dari perfectnya diri kita.

ada jugak orang kita yang ber-minded-kan omputih,
di kalangan member aku pun banyak jugak,
kononnya bangga amalkan gaya barat,
jalan-jalan pakai spaghetti, hot pant,
lelaki perempuan kalau berjumpa berpeluk-peluk,
kononnya rapat sangat macam family dah,
pergi clubbing, party sana sini,
mana fun dia aku tak nampak lagi.

gua tak ada kutuk pun perempuan bergaul dengan lelaki,
gua pun macam tu jugak orangnya,
jujurnya gua cakap gua tak ada kawan perempuan,
sejak sekolah dah berhenti gua tak ada kawan perempuan dah,
gua lepak dengan lelaki, bukan sebarangan,
and they're not just friend,
they're family.


ok gua taktau kenapa angah macamtu,
sorry untuk yang lainnya yang tak ada dalam gambar ni,
tapi korang memang terbaik.

peace yo.

 
hah, saja gua selitkan gamba keluarga bahagia,
anak tahun depan. insyallah due bulan 2 :p
background belakang tu real tau,
bukan senang nak dapat sawah menghijau,
belah kanan sikit dari gambar ni pun dah kena bajak sawah dia :D

1 comment:

URRA said...

cayalah..
sokong2 !! =)