Wednesday, June 15, 2011

BACA. CREDIT TO MY FAMILY.

jujurnya, gua rindu family gua especially mak gua. gua tak tinggal dengan family, tapi tak bermakna gua tak sayang diorang. kami satu family tak rapat, taktau lah definisi rapat untuk adik beradik gua macamana. mungkin diorang akan cakap 'kitorang rapat la, dengan shira je tak rapat. dia tu perangai apa tah'  ahh speechless.

family gua pelik. pelik sangat. kalau semua tengah tengok tv, tiba-tiba ayah gua balik, semua cabut lari masuk bilik. bukan takut, tapi taksuka. kenapa macamtu??gua nak, semua tengok tv sama-sama, ketawa sama-sama, borak-borak macam biasa. haihh speechless.

gua dah lama tak jumpa mak gua. ada kawan tanya, 'kau tak takut ke kalau satu hari kau dapat call kata mak kau dah takda. tak rasa menyesal?' arghh. gua sayang mak gua la. tapi gua taktau nak tunjuk macamana. gua nak peluk dia pun malu tau. tak ke pelik tu? anak rasa janggal peluk mak sendiri. gua nak, gua boleh cerita semua masalah gua kat dia, menangis sama dia. gua teringin nak bagitau dia macamana dalamnya gua sayang dia. tapi gua taktau macamana. erghh speechless.

adik-beradik? taktau lah nak cakap macamana. apa function adik beradik? apa rasanya dapat kumpul adik beradik ramai-ramai pastu borak sama-sama? gua taktau macamana rasanya tu. teringin nak rasa kenikmatan keluarga. teringin nak rasa semuanya.

mak gua, ayah gua. dalam seminggu mesti ada sekali gaduh. takpun hari-hari senang cerita. itu dulu, sekarang taktau camana. gua borak dengan adik gua kat fesbuk pun depa kata ada jugak gaduh kadang2. orang kata, orang tua punya hal kita jangan masuk campur. tapi gua kesian mak gua. dia takda siapa dekat sini, family semua kat singapore. kawan-kawan pun dia takda. dia harapkan anak-anak nak mengadu. gua pun taknak masuk campur, tapi sakit tau tak? sakit tengok memekak sana memekak sini. harini gaduh, esok baik, pastu gaduh balik. come on la, umi abu bukan budak-budak lagi.

raya. haihh. ayah gua hantar message. 'raya nanti takpayah sibuk-sibuk nak balik rumah opah. takpayah raya dengan family.' lebih kurang camtu la bunyiknya. ahh gua tak hadap pun, gua pun tak kuat nak balik. nak tengok muka mak gua, ayah gua, nenek gua, semuanya. ahh, tak kuat. speechless.

gua lupa gua ada cerita ke tak pasal gua ada call mak gua haritu. gua call dia pasal gua rinduuuuu sangat kat dia. gua tak dapat nak cakap, gua nangis je. tapi satu ayat je yang terkeluar dari mulut gua. 'shera rindu umi'. 17 tahun lebih gua hidup, tak pernah sekali pun ayat tu keluar dari mulut gua. kalau dah keluar tu maknanya rindu sangat lah tu. dia cakap 'yang kau menggatal nak duduk kat luar kenapa?' aisehh umiii, shera taknak dengar tu. shera nak dengar umi cakap 'balik la shera, umi pun rindu.' paling bangsat pun cakap la 'kat mana tu? dah makan ke? dah solat?'. haihh dalam mimpi jela kau boleh dengar ayat tu minnn~

ahh, speechless. bai.

No comments: