Thursday, June 16, 2011

BACA. MESTIIIII BACA. RUGI KALAU TAK BACA.

cehh title macam ape tah. propa lebih.

                                                               *        *          *      *

firstly, mestilah gua cakap pasal 'konflik-dapur-bersepah' seperti yang digembar-gemburkan gua dekat wall fesbuk gua. erghh, jikalau anda ada fesbuk gua mesti wall anda bersepah2 dengan post gua yang merapik repek bising pasal housemate gua yang main psycho dengan gua konon gua yang buat sepah dapur tu.

nak cerita balik dari mula, gua dah malas nak menaip benda yang sama. tapi gua atasi masalah mental gua dengan mengalah lalu gua kemaskan dapur tersebut. bersih tak bersih belakang cerita, pasal mak gua selalu cakap, gua buat kerja tak pernah sempurna. yang penting, gua dah kerah segala kudrat gua bersihkan dapur tu. (cehh cakap macam buat whole house cleaning, blah la lu min)


secondly, harini gua keluar dengan kawan gua, sepol namanya. sebelum keluar, gua ditimpa bencana. pintu gril kunci dan gua tak ada kunci. heh, melilau gua satu rumah cari mana tau ada kunci spare kan. tak jumpa. maka macam biasa, otak geliga ni terfikir nak buat macam dalam movie selalu tengok, panjat cermin, pijak sana pijak sini dah cecah tanah. tapi gua tengok betul2 boleh patah tulang tuu kalau terjun pasal rumah gua tingkat 3.

dalam 30 minit jugak la gua pikir macamana nak keluar rumah. akhirnya gua mintak tolong jiran india sebelah rumah, mana tahu dia reti kopak gril tanpa merosakkannya. ajaibnya, dia tak perlu buat apa2 kerja bodoh yang selalu gua fikirkan, dia cuma test bukak gril tu pakai kunci gril rumah dia. peliknya, boleh pulak tu. hamboii, kalau gitulah gamaknye, 1 blok rumah ni kunci gril sama senang lah gua keluar masuk rumah orang lepas ni.


thirdly, setelah cubaan membuka pintu gril berjaya, gua dan sepol pergi kedai makan. gua makan apa tu tak payah nak cerita kot. kendian kami pergi alamanda untuk menonton wayang memandangkan memang itu niat gua keluar dengan dia. beli tiket midnight, jam 1245. cerita LADDA LAND. haaaa part ni yang rugi kalau tak baca.



cerita ni cerita hantu terbaik pernah gua tengok. million trillion thumbs up untuk director dia. ceritanya diadaptasi dari kisah benar yang betul2 berlaku dekat Thailand, daerah Chiang Mai. bermulanya cerita, sebuah keluarga yang sememangnya ada konflik dalaman berpindah dekat kawasan perumahan nama Ladda Land ni. kawasan tu memang creepy sikit la pasal ada orang bunuh sana bunuh sini. sampai semua orang dah pindah, family ni tak pindah2 lagi pasal suami a.k.a ketua keluarga tu sayangkan rumah yang baru dia dapat beli dengan titik peluh dia sendiri. tapi disebabkan sayang rumah punya pasal, keluarga porak peranda.

hantu dia terbaik, gua takut terjerit terpekik terlolong macam panggung tu gua dengan sepol je yang ada. jalan cerita pun terbaik, perfect, tiada cacat cela. ending dia sangat terlalu amat menyentap. gua nak menangis tapi tak sanggup, malu laa bro. dah terpekik terlolong lepas tu menangis pulak. macam pondan je. mana taknya, depa pi sentuh pasal erti kekeluargaan, arghh bab tu memang gua lemah. haihhhh~


apa-apa pun, pergi ramai2 tengok Ladda Land, terbaik dari Thailand! tak ada la gua nak angkat filem orang luar, nak tengok KL Gangster, pergi lah tengok. Ladda Land beli dvd pun ok jugak, tapi mesti tengok. WAJIB tengok. gua ni penilai filem terbaik tau. kalau gua cakap best tu maknanya memang best lah. tak caye? tolonglah percaya. gua jarang cakap tipu. cehh.


ok babai.

No comments: