Monday, July 19, 2010

Heart Attack

sehari dua hari tiga hari ni,
banyak pulak berita yang cukup nak buat jantung aku tercabut sekejap.
orang meninggal sana, meninggal sini.

paling latest, jiran belakang rumah aku meninggal.
muda lagi, 20 tahun.
teringat pulak dulu masa kecik-kecik,
berabang angkat bagailah dengan dia.
HAHA. how stupid i am.

tahu-tahu dah meninggal, excident.
tersentap gua beb.
kejadian ni buatkan aku lagi insaf dan takutkan kematian.
barulah ni banyakkan ibadat.
itulah fenomena biasa yang aku alami selepas seseorang itu meninggal.

aku harapkan arwah ALIF dicucuri rahmat dan ditempatkan dalam kalangan orang-orang beriman, INSYALLAH.


moralnya, takutlah kamu dengan kematian,
kerana kematian itu tak kira masa, usia dan tempat.
perbanyakkan amalan kamu, seolah-olah esok adalah hari terakhir kamu di dunia.

bukan aku nak cakap lebih, cakap POMPOM bak kata orang zaman sekarang,
aku pun tak lah sempurna mana,
ibadat 5 waktu insyallah aku tunaikan.
cuma mahu ingat mengingat.











wallahualambissawab.
AL-FATIHAH buat arwah ALIF.

No comments: