Friday, May 27, 2011

7 FASAL GUA DAN ANGAH

  1. kami suka berperang. kami ada gang perang tau. perang kaunter seteraik. kalau gua lepak rumah dia, mesti bergaaduh nak main menatang ni. laptop ada satu je, nak bergaduh dengan adik dia 2 ekor, dengan dia lagi. erghh, dan macam biasa gua tak pernah menang.
  2.  kami suka buat kerja tak mendatangkan faedah tapi memberi pengalaman. sejak gulahati ada motor baru, kami selalu menjelajah. jalan-jalan, kl-cheras-puchong-putrajaya-kajang. nampak tempat best, berhenti. kadang-kadang pergi mana-mana tempat taktau pun, main redah jalan. rasa nak balik, masuk highway, tengok signboard Seremban.
  3. kalau lepak, takda duit, kami akan duduk tepi jalan sambil rokok ditangan, kepala memikirkan mana nak dapat sumber wang. macam biasa jugak, gulahati selalu bagi idea. bila ada duit, pergi perang dua orang. kadang-kadang lepak mamak yang ada astro bukak movie ongputih.
  4. kami suka tengok wayang dekat Pavillion. sebab kami kalau nak bershopping kat situ memang sampai lembu mengembek pun belum tentu mampu. jadi untuk menaikkan sifat riak dalam diri serta perasan berduit, kami hanya mampu tengok wayang dekat sana. kami kaki movie tau.
  5. gua sukakan ke-simple-an tapi gulahati sukakan ke-kasual-an. kalau pergi shopping baju gua, mesti dia suggestkan baju-baju kot, kemeja orang bawak pergi kerja, seluar khakis. kalau dress pun, dress yang orang bawak pergi dinner atau mana-mana acara formal. jangg, den nak poie mano yo pakai menatang2 tu? hari2 den keluar sini2 yo, paling koman pun kodai runcit bawah tu haa. aiyoo macikeni~
  6. gulahati suka nyanyi. sukaaa sangat. kalau karok, gua selalu bergaduh dengan dia pasal dia suka select lagu banyak2 pastu tang lagu gua, hujung2 nak habis baru sampai. masa lagu gua pun dia suka nyelit2. nyanyi 'uuuuuu~' pun jadi lah asalkan dia nak nyanyi.
  7. kami ada parut yang sama tempatnya. semua sekali. sama. lutut kanan kiri, keting, buku lali, jari apa benda semua lah, sama. 1 je tak sama, parut jerawat dekat muka dia gua takda. muka gua bersih tau nokk, pakai kertas pasir gaha jerawat.

 macam biasa gambar yang sama. kami pasangan nelayan, handphone masing-masing kokak je. kamera takde. last word, I LOVE YOU MEN.

No comments: