Wednesday, November 10, 2010

Hari-hari Aku

dah lama tak singgah di ruang blogger.com ni,
aku tak ada masa nak online,
duit pun tak ada nak pergi cc,
dah jatuh miskin aku sekarang ni.
ni pun aku ambik kesempatan online kejab dekat rumah tasha.

dalam pukul 1030 p.m tadi aku bergaduh dengan mak aku.
takada niat untuk berkurang ajar dengan beliau,
tapi aku dah terlampau depress sangat.
aku pertikaikan tindakan dia yang nak sangat bapak aku hilang kerja.
aku bukan gila duit,
jauh sekali penting diri dalam waktu-waktu genting macam ni,

tapi aku nak makan apa kalau bapak aku hilang kerja?
aku nak duduk mana kalau rumah tu tak dibayar?
aku belum try lagi makan pasir,
kalau sedap saing-saing bubur mekdi tak apa, aku rela je.

aku taknak terlebih kurang ajar dengan mak aku,
jadi aku capai kunci motor dan belah cepat-cepat.
pergi tenangkan diri,
baru merempat tidur rumah tasha.

aku agak tertekan dengan apa yang terjadi dekat family aku,
dengan kepergian bapak aku dari rumah tu,
dengan penceraian mereka,
dengan semuanya.
aku rapat dengan bapak aku,
aku rasa aku lah satu-satunya anak yang paling rapat dengan beliau,
*air mata mengalir*
aku rasa sakit bila tengok dia hidup macam sekarang,
tidur entah mana-mana,
makan ke tidak,
mandi ke tidak.
ye tau dia dah besar,
tapi aku tetap khuatirkan beliau.

cukup-cukup lah dengan adik beradik aku yang lain benci beliau,
tak apa, biar aku sorang yang sayang beliau,
apa-apa pun shahriman tetap ayah yang terbaik.

I LOVE YOU DADDY.

p/s: tak boleh terus menaip, air mata mengalir laju selajunya.

No comments: