Tuesday, March 29, 2011

Renung-renungkanlah

time kecik-kecik dulu, bapak gua selalu beli CD gang nasyid yang baca alipbata tu. banyak tau koleksen CD nasyid gua. kononnya makpak gua nak serapkan benda-benda elok dalam kepale otak gua lah. padahal dah besau gajah ni macam haram perangai. keh keh keh.

gua bangun pagi, kejut adik gua macam nak gila semata-mata nak tengok benda alah tu macam benda tu takleh tengok banyak kali pulak. bangun dengan eliyo basi bekerak kat tepi bibir tercangak tengok benda tu.
''baaa dia atas baaa, baaa di bawah biiii, baaaa di depan buuuu, baaaabiiiiiiiiibuuuuu'' gua nyanyi dengan girang hatinya sambil menari ke kiri dan ke kanan ulang kali.

gua layan benda tu sampai gua kenal Avril Lavigne. sejak dari tu, senyuman yang terukir di bibir mak gua bertukar makian suruh perlahankan volume tv. demmit.


petang tadi, gua lepak mamak dengan miya. dia kena HIV tapi dia cover dengan orang kata dia demam campak. gua kesian dengan dia, gua ajak lah dia lepak minum. tengah berborak benda yang tak senonoh, tiba-tiba gua rasa ada suara yang mengganggu.


gua: haritu aku cotcetcotcet.. *diam
       lepas tu kan miyaaa.. *diam
       tergolek hanjeng dia jatuhhhh *diam


gua amati betol-betol apa yang membuatkan konvesesen gua terganggu.

''alipppbataaasajimmhaakhhoooooo''

yeah man, itu suara nasyid yang gua selalu dengar zaman kecik dulu. dan tiba-tiba gua terasa syahdu dan baru gua sedar tahap kekapiran dalam diri gua semakin meningkat. demit.



                               gua minat dia ni dalam geng nasyid tu.


                        ok gambar ni memang takda kena mengena. k bai.

No comments: