Monday, March 14, 2011

TINO+SHOPPING=DISASTER (??)

biasalah kalau gua cakap tino suka shopping kan,
tino ni kalau shopping memang makan masa sampai bulu keti pun boleh buat corn row (macam mana tu??)
tak kisah lah beli spendar ke bra ke kompem lama,
nak pilih kualiti lah, taste tak kena lah, warna tak ngam lah,
biasalah tino kan, banyak ragamnya.

tapi gua pun lebih kurang sama,
gua kaki shopping jugak, pantang dapat duit mesti nak shopping,
sampai kadang tu sanggup berhutang,
cerita gua shopping ni sama sangat lah macam cerita CONFESSIONS OF A SHOPAHOLIC tu,
tapi tak adalah teruk sangat sampai kena pergi kaunseling,
cukup kena ludah sikit dengan angah baru nafsu kurang sikit,
itu pun berkesan buat sehari dua.
gua sekali shopping kalau tak bawah 200, mesti atas 50,
gua bukan lah orang senang apa lagi billionaire,
cukup dengan duit business yang tak seberapa ni untuk melampiaskan nafsu serakah gua yang tak semenggah ni,
apa-apa pun angah ialah teman shopping terbaik gua
itupun kalau duit tengah berkepuk dalam dompet,
kalau tak masam je muka dia.

gua tak shopping barang branded, cukup lawa cukup affordable, gua angkut,
gua pernah ikut member gua shopping, nak beli purse je pun,
dia berdiri dalam kedai tu sampai 30 minit,

dia: eh min, mana satu lawa hah? yang blue ke grey?
gua: grey tu kot.
dia: tapi macam orang tua lah colour dia.
gua: macam tu ambik yang blue lah.
dia: tapi yang grey banyak tempat.
gua: ambik lah yang grey.
dia: tapi yang blue ni ok jugak.
gua: FUCK YOU BITCH *dalam hati

penyudahnya dia tak beli pun.
hah yang type ni gua malas nak layan,
kalau suka A, ambik A, suka B, ambik B.
apa yang buat kepala hotak berkutu sangat nak pilih.

gua kalau shopping, gua shopping bajuuuuuu je,
seluar jarang sekali, legging tu adalah kot,
beg TAK PERNAH.
kalau kaorang perasanlah, beg gua dalam tiap gambar dalam fesbuk tu semua sama,
gua ada 1 je beg, beg kesayangan gua,
pergi KL, Melaka, JB, Genting, orang kahwin, orang mati, segala tempat lah,
pakai dress, t-shirt, baju kurung, segala baju lah,
itu lah satunya beg gua yang gua sorong ke mana-mana,
entah kenapa gua tak berminat nak shopping beg ni.

baideway, gua nak bagitahu je,
by the end of this month gua takda dah dekat seremban,
merantau ke negeri orang untuk cari rezeki,
cari duit untuk sara family gua yang khabarnya ada financial problem,
insyallah kalau jadi, muka gua dah tak bertepek lagi dekat sini,
jaga diri yo orang somban, lap u muah muahhh



saja selit gambo minah ni,
gua nak rambut niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii
itu je k bai

No comments: