Friday, April 22, 2011

BERTUAHNYO JADIK TINO

ekceli, gua bukan in de mud sangat harini. entri ni gua buat untuk menggumbirakan hati gua sendiri. *semuga bergumbira min~* arghhh merepek dah.


jadi kaum tino ni sejujurnya memang bertuah gua rasa. dari segi pengalaman gua lah, banyak advantage yang gua dapat menjadi seorang manusia yang punya pau 2 bijik dan karipap seketul. pergi mana-mana sentiasa didahulukan. gua tak sokong menatang yang orang selalu cakap ''perempuan kena didahulukan sebab mereka lemah'' eh busyett la. perempuan harus didahulukan kerana mereka kaum yang haruss dihormati. paham jate sumo?


naik ktm sekarang pun dah ada coach untuk perempuan sahaja. tapi bersesak takyah cakap lah. duhh, kalau dah tau penuh sangat apa salahnya masuk coach yang bercampur jantina? mungkin mereka ni golongan fobia yang pernah kena raba dalam tren. mungkin ya, mungkin.


kalau perempuan dok menangis tepi jalan mesti ada orang tolong. paling bangsat pun, ada lah jugak lelaki tua naik c70 hulur pertolongan. kalau lelaki yang menangis tepi jalan, tak orang kata tebiat nak mampos, orang pukul ramai-ramai.


sebulan sekali, perempuan ada green light nak memaki mahupun menengking mana-mana orang yang kami suka kendiannye memberi alasan tersebut tanpa kena maki balik. menatang ni gua paling suka, selalu gua gunakan dekat angah, tapi jarang sekali berkesan. beliau kata ''ahh hari-hari pun period melampau sangat la. apa badan kau ada darah kotor je takda daging takda tulang?'' fakyu angah -__________-''


perempuan boleh saje pakai baju warna apa pun, pink menyala, merah membara mahupun ungu menggungu (balun je) , tapi cuba kalau lelaki yang pakai? tak orang pukul ramai-ramai, bak sini min yang pukul.


kasut tinggi, fungsinya meninggikan orang yang pendek. pendapat gua lah, heh. so, kalau perempuan tu sejak azali memang pendek, ke-OKU-an tersebut boleh di-repair dengan memakai heels. tapi kalau lelaki pendek? apaaaaa pun tak bolehh~



hahh, nak pakai baju spagetti pun boleh je. kalau lelaki pakai, tak ke terjulur sana terjulur sini? ishhh~


akhir sekali, sebagai seorang perempuan, ia adalah normal kalau berjalan di khalayak ramai berpegangan tangan ataupun berpelukan. kalau lelaki? emphhh, terus di cop sampah masyarakat. eh, gua fuck gay tau.


p/s: gua taknak dengar ayat-ayat seperti ''hah, dah tau bertuah jadi tino, ubah la sikit perangai anda lebihkan kepada perangai tino'' ataupun ''sedar pulak'' . pergi mati awa-awal.


p/s/s: gua masih tak gumbira selesai saja menulis entri ni.


p/s/s/s: point sebenar gua nak cakap, lelaki semua takleh pakai. apaaaaa pun tak boleh. haktuihhhh~

No comments: