Wednesday, April 6, 2011

Imaginasi Gadis Lapar #2

orang heboh dengan ABPBH. cerita itu ini menang. ahh gua tak ambik port pun. dengar cerita Lisa Surihani menang pelakon wanita paling femes? gua dengar gua hangen. tuptup henpon gua bunyik, ada message.

Lisa: weh min, sorry ah aku terlupa mention nama kau masa speech tadi.
Gua: gua takda apa, gua nak cakap je lu dah menang jangan lupa daratan.
Lisa: ya min, sorry sangat.
Gua: lu ingat muka lu lawa sangat?
Lisa: tak min tak. kau lagi lawa. aku bawah bulu keti kau je.
Gua: bagus, mengaku. dah pi tidur.
Lisa: ok min. thanks tak marah aku.


gua dengan Lisa ni ayam ayam je. mana taknya, sebelum nama dia naik, gua yang bawak dia pergi casting. orang taknak kat dia, gua lah yang tolong merayu suruh director ambik dia berlakon. jadi orang lalu lalang kat belakang je mula-mula.


haihh macam-macam lah kau Lisa. haritu gua pergi mamak, duduk-duduk minum horlick ais, datang sorang jate ni. gua cam tak cam je.

Dia: wehhh min, lama tak nampak. mana kau pergi?
Gua: sape lu?
Dia: *muka malu. ehh aku lah, takkan tak kenal.
Gua: muka cam nate, sape lu? tak kenal ah.
Dia: *blushing gila. aku la aku.. zizan.
Gua: Zizan mana? yang dulu pinjam duit gua 2000 tak bayar lagi?
Dia: eh cakap slow sikit la. kang aku bayar la min. gaji tak masuk lagi la.
Gua: pastikan bayar.
Dia: ok min, aku janji aku bayar. *berlalu depan gua sambil tundukkan badan.


Zan, Zan, bukan gua nak malukan lu kat belog gua, masalahnya lu jangan macam bagus la. jangan ingat dah menang trophy, gua boleh lupa hutang lu dengan gua.

nak dijadikan cerita lah, haritu gua balik kampong boipren gua. jenjalan kat kebun getah naik cepai tersayang. tiba-tiba boipren gua terlanggar sebuah makhluk. (sebuah??)

Makhluk: hoiii! tak nampak orang ko? bawak cepai elok sikit lahh!
Gua: *turun cepai. ni apahal ni? dah bagus sangat nak tempik orang?
Makhluk: ehh min! *betolkan topi* den tak perasan kau lah. sorry yo min.
Gua: apa sorry? pergi mati bunuh diri langgar lori la! *gua berpantun
Makhluk: ehh jangan camtu min. kalau den tau yang langgar den ni kau, langgar lah sampai den mati.
Angah: siapa ni min? *kening terangkat sebelah, mulut senget.
Gua: ni lah yang dulu nak ngorat I, tapi I tak hingin. sape nama lu? gua pun tak ingat dah.
Makhluk: den faizal lah. anak tahir kampung sobolah nun.
Angah: ohh kau. apa kau buat sini?
Makhluk: takdo, den motong haa. den dah bosan melalak ateh ponteh la ngah.
Gua: takpayah layan dia ni U, jom kita pergi jenjalan kampung, tayangkan kecantikan I lagi best.


Faizal Tahir motong gotah? haa jangan tak caye. gua sendiri yang langgar dia tau haritu. ahh artis Malaysia ni, ayam kambing itik lembu je lah.


p/s: jangan lepas ni gua kena saman dah '--

No comments: